Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


AYRES-Terápia

2009.12.06

 

Az AYRES-Terápiáról:

A szenzoros integráciKép ós zavarok diagnosztizálására a Dél-Kalifornia Szenzoros Integrációs Teszteket, a SIPT-et és különböző klinikai megfigyeléseket használnak. A tesztek alapján megállapított diagnózist figyelembe véve alakítják ki a terápiát.

 

A terápia legfontosabb ismertetőjegyei:

-             nem kényszer a gyereknek,

-             a termet a terapeuta úgy rendezi be, hogy a gyermek bármelyik feladatot választja ki, az számára hasznos és fejlesztő legyen,

-                  a terapeuta partner a gyereknek az interakciók során, és segítséget ad, ha szükséges,

-                   a terápia nem összefüggéstelen gyakorlatok sora, hanem jelentéssel  bíró, a terapeuta által pontosan megtervezett cselekvés,

-                   a gyermek és a terapeuta bízik egymásban,

-                  gyerekközpontú és a gyermek által irányított (A gyermek belső   motivációját használja ki.),

-                   aktivitás keretén belül játékos és vidám cselekvés,

-                    felébreszti a belső késztetést a kompetenciaérzés iránt  (Kompetensnek, megfelelőnek érzi a reakcióját, mozgását az adott   szituációban.)

-             olyan aktivitást kínál, ami a teljes testet igénybe veszi és erősíti a taktilis, proprioceptív, és vesztibuláris tapasztalatokat,

-             a terapeuta egy olyan szituációt teremt, ahol a gyerek lehetőség szerint a „megfelelő reakciót” alkalmazza.

 

A terápia elvei:

-             A terápia nem egyes képességek fejlődésorientáltan felépített fejlesztésére irányul, hanem az agy rendező funkcióinak javítására.

-             Kontrollált szenzoros ingereket használnak a „megfelelő reakció” kiváltására.

-             Minél több az önindította aktivitás, annál inkább javul az agy organizációja.

-             Öröm és vidámság.

 

A terápia hatására a gyermek nyitottabb lesz, boldogabb, magabiztosabb. Rendezett viselkedést mutat, örömmel tölti el a mozgás. Önként választ nehezebb feladatokat, jobban tud az adott célra koncentrálni. Elfogadja a kihívásokat, ezzel javul az önbizalma. A kezelések során önmaga kezdeményezi a cselekvéseket, a tervezést, és a variációkat. A többi gyermekkel is javul a kapcsolata.

 

Milyen esetben javasolt

-         hiperaktivitás, viselkedészavar,

-         tanulási problémák,

-         autisztikus megnyilvánulások,

-         cerebrális parézis esetén

-          Ha a következő kérdésekre igennel válaszol:

·        Gyermeke gyakran elesik, ügyetlen, tönkre teszi a játékait?

·        Egyáltalán nem játszik egyedül?

·        Hangos, vad, nehéz kordában tartani?

·        Vagy éppen extrémen visszahúzódó, nem játszik senkivel?

·        Nem hagyja magát simogatni, irtózik a homoktól, a finom érintésektől?

 

Érdeklődni:

http://www.terapia.imtbt.hu

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.