Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


   Óvodások tankönyve II.
Szerző: Deákné B. Katalin
Kiadó: Deák és Társa Kiadó Bt.
Kiadás éve: 2007
Ez a munkafüzet, melyet Ön a kezében tart, 5-7 éves gyermekek számára készült. A rajzokon végzett feladatokon keresztül új fogalmakat ismerhetnek meg és meglévő ismereteiket gyakorolhatják. a lapok tanulásra és ellenőrzésre egyaránt alkalmasak. a feladatgyűjteményt egyszerű felépítése és könnyen áttekinthető logikai rendszere miatt ajánlom, mind óvodai, mind otthoni használatra.

     Pontról pontra, pontosan 
Szerző: Tárnok Gitta
Kiadó: Logopédia Kiadó
Kiadás éve: 2005
Olvasást, írást, szövegértést segítő munkatankönyv 3-5. osztályos tanulók számára.
A habilitációs programcsomag részeként kiadott, olvasást, írást, szövegértést segítő munkatankönyv sokéves fejlesztő munka eredményeképpen született. A szerző olyan gyermekekkel foglalkozik, akik számára az olvasás, a szövegértés, a helyesírás és a nyelvtan tanulása jelent különösen nagy nehézséget. A könyv feladatai fokozatosan felépített analóg és komplex gyakorlatok, amelyek a magyar logopédia kiemelkedő képviselőjének, Meixner Ildikónak módszertani elgondolásai alapján készültek. A gondolkodtató feladatok segítik mind a tanító, a tanár és a fejlesztő szakember, mind pedig a család közös tanulását a gyermekkel. A gyakorlás egyúttal izgalmas és hatékony játék lesz – örömöt, sikerélményt nyújt mindnyájuk számára.

 

   AZ ÓVODA ÉS AZ ELSŐ ISKOLAI ÉVEK 
Szerző: Vekerdy Tamás
Kiadó: SAXUM KIADÓ BT
Oldalak száma: 208
Kiadás éve: 2006
Korai tanítás? Ki a jó óvónő? Tanítson-e a szülő? Specializáció? Fontos kérdések, amelyeknek súlyát különösen akkor érezzük, ha magunk is érintettek vagyunk. Nem könnyű a válaszadás, hiszen számos probléma még mindig a szakemberek vitáinak a tárgya, és sok esetben maguk az intézmények - az óvodák, iskolák - is eltérő gyakorlatot folytatnak. Vekerdy Tamás e könyv megírása előtt tíz esztendeig dolgozott gyakorló pszichológusként nevelési tanácsadóban, tehát valóban "élesben" találkozott ezekkel a kérdésekkel, amelyek mögött azonban mindig ott állt egy segítségre szoruló gyermek, család, vagy éppen egy pedagógus, egy intézmény - diagnózisai, következtetései éppen ezért lehetnek mindannyiunkhoz szólóak.

 

   A PSZICHOLÓGUS VÁLASZOL 
Szerző: VEKERDY TAMÁS
Kiadó: SANOMA BUDAPEST KIADÓI ZRT 
Oldalak száma: 224
Kiadás éve: 2008
Vekerdy Tamás újabb kötetbe gyűjtötte a Nők Lapja A pszichológus válaszol című rovatában az elmúlt évben megjelent kérdéseket és válaszokat. Az olvasók kérdéseiből megismerhetjük a kisgyermek kortól a felnőtté válás időszakáig felmerülő problémákat, melyekre a szerző a tőle megszokott közérthető stílusban válaszol, ad tanácsot szülőknek és olykor kamaszoknak.

 

   A HIPERAKTÍV GYEREK
Szerző: SILVIA FRANZ
Kiadó: TRIVIUM KIADÓ KFT 
Oldalak száma: 112
Kiadás éve: 2004
Különleges érzelmi megnyilvánulások, érzelmi labilitás, a gyermek fáradhatatlanul izeg-mozog, felfokozott állapotban van szórakozott, figyelmetlen, türelmetlen, robbanékony, agresszív, rátámad másokra, de sorolhatnánk a külső jegyeket is - törékeny köröm, száraz foltok az arcon, kényes külső megjelenés, de csak rövid ideig, a szoros ruha zavaró hatása - és még számos, a könyvben leírt tünetek.E kézikönyvben egy olyan doktornő hasznos tanácsait olvashatjuk, aki maga is érintett a kérdésben, ezért tud olyan nyíltan szólni a szülőkhöz és bátorítani, hogy van kiút, bár az göröngyös és hosszú. Részletesen tárgyalja a hiperaktivitás tüneteit. Felteszi a kérdést valójában ez egy rossz természet vagy örökletes tulajdonság, netán környezeti hatás betegség, fertőzés vagy nem megfelelő táplálkozás által kialakult viselkedési forma.A választ is megadja a célirányos kezeléshez, mely nem merül ki a hagyományos orvoslásban, hanem az alternatív gyógymódokat és elsősorban a szülő önálló kezdeményezést is hangsúlyozza. Ezek közül is fontosnak tartja:- a tünetek helyes felismerését,- az okok célratörő megkeresését,- a természetgyógyászatot,- a helyes életvitelt, táplálkozást.Ne feledkezzen meg a legfontosabbról-a mérhetetlen türelemről és szeretetről. Soha ne adja fel! Valahol még mindig akad tennivaló, próbálkozzon tovább. Tartsa szem előtt azt a nagyon fontos dolgot, hogy minél stabilabbnak látja a gyermek szüleit, annál előbb talál vissza a normális élethez

 

   A szülő kérdez, a pszichológus válaszol
Szerző: Vekerdy Tamás
Kiadó: Nők Lapja Műhely
Oldalak száma: 214
Kiadás éve: 2007
Most is csak azt tudom mondani: "Én azt hiszem, hogy az igazán jó válaszok - ha vannak ilyenek - nem a receptek, hanem azok, amelyek tovább kérdeznek és netalán újabb kérdéseket hívnak elő az olvasóban. Mert azt hiszem, hogy a kérdező ember van igazán közel a dolgok áramához, és nem a válaszoló ember, különösen nem az, aki azt hiszi, azt képzeli magáról, hogy ismeri a helyes - netán egyedül helyes - válaszokat." Vekerdy Tamás

 

     Tanulás fejlesztésének tanulása
Szerző: Baló András
Kiadó: Pedellus
Oldalak száma: 128
Kiadás éve: 2006
Egy olyan könyvet tart kezében a kedves olvasó, amely a szerző szándékai szerint azért íródott, hogy segítséget nyújtson a tanulni vágyók számára a tanulás fejlesztésének tanulásához. Manapság már általános elvárás mindannyiunk számára az életünk végéig tartó tanulás. Azaz olyan készségek, képességek kialakítására, fejlesztésére van szükségünk, amelyek alkalmassá tesznek bennünket az új ismeretek befogadására, a régi tudás korszerűvé tételére. Amelyek megtanítanak eligazodni a tengernyi információáradatban, kiválasztani a fontosat a kevésbé fontostól, a jót a rossztól, a lényegeset a lényegtelentől. Be kell vallani, hogy tanulni, illetve jól, eredményesen, hatékonyan tanulni nem könnyű feladat. Ehhez azonban nagy segítséget nyújthat olyan tanulási technikák, módszerek, stratégiák megismerése és alkalmazása, amelyek egyaránt alkalmasak a formális és informális ismeretszerzés megvalósításához. Hogyan, milyen módon teszi ezt A tanulás fejlesztésének tanulása című könyv? Kevés elmélet és sok gyakorlat párhuzamában vezeti végig a tizennégy és kilencvennégy év közötti érdeklődő olvasóit a tanulási folyamat megismerésének és megvalósításának lehetséges módozataiban.

 

     Játék a hangokkal 
Szerző: Szakácsné Kupeczki Éva
Kiadó: Szalay Könyvek
Oldalak száma: 64
Ez a kis gyakorlókönyv rengeteg képpel és játékos feladattal segíti a gyerekeket abban, hogy a beszédhangok felismerését és elkülönítését minél könnyebben és biztosabban elsajátítsák. A hangzódifferenciálás pedig a tiszta beszéd, valamint az írás-olvasás eredményes tanulásának alapvető feltétele

 

   Gondolkodj és írj!  
Szerző: Vannay Aladárné
Kiadó: Logopédiai Kiadó
Oldalak: 144
Kiadás éve: 2003
Diszlexiás gyermekek komplex fejlesztő programja, habilitációs programcsomag olvasást és helyesírást fejlesztését szolgáló harmadik része. A könyv a szerző több évtizedes diagnosztikus és terápiás munkája eredményeként született az ilyen nehézségekkel küzdő felső tagozatos és középiskolás fiatalok számára. A legtöbb feladatgyűjtemény a 6-10 éves korú gyermekeknek szól, s logopédiai ellátásuk is szervezettebb. A kiadvány -terjedelmének lehetőségei szerint- azt a hiányt pótolja, mely a nagyobb korosztályok fejlesztését, a logopédus irányította foglalkozások vezetését teszi hatékonyabbá. A program öt nagy területre terjed ki: vizuális percepció, nyelvtani anyag feldolgozása, értő olvasás, nyelvi kreativitás és gondolkodás, szókincs. Ezek egymásba fonódása, egymásra hatása, együttes gyakorlása a tanulási teljesítmény javulását eredményezi. A játékos-gondolkodtató feladatok, pontos instrukciók által szülő segítségével, vagy akár önállóan is gyakorolhat a tanuló.

 

   Anya , taníts engem! 
Szerző: Deákné B. Katalin
Kiadó: Deák és Társa Kiadó Bt.
Oldalak: 220
Kiadás éve: 2200 Ft
Nyelv: Magyar
Fejlesztési lehetőségek születéstől iskolakezdésig. Sokan úgy vélik, hogy az iskolára való felkészítés az óvodai foglalkozások feladata. Valóban kiemelt helye van a gyermek fejlesztésében az intézményi munkának, ám az önmagában nem biztos, hogy elegendő. A megfelelő fogalomkialakításhoz, az ismeretek mélyebb rögzítéséhez elengedhetetlen az otthoni munka. A szülők többsége tudja ezt, de bizonytalan abban, hogy a gyermek fejlesztését miként kellene megvalósítania. A megoldás megtalálásában szeretnék Önöknek segíteni. Pszichológusok, pedagógusok véleményét és saját tapasztalataimat felhasználva próbáltam egy mindenki számára érthető, szinte semmilyen anyagi befektetést nem igénylő, a gyermek számára élvezetes fejlesztő programot összeállítani. A program születéstől iskolakezdésig, hat évre szóló anyagot tartalmaz. A feladatok, a játékok az értelmi fejlesztésen túl hozzájárulnak egy kiegyensúlyozott, szeretetteljes anya–gyermek kapcsolat kialakításához

 

 Nagyon hasznos könyveket lehet vásárolni a Kraszna és Fia könyvesboltban és már webáruházuk is van:

http://www.krasznaresfiai.hu/